Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Google dodaje rozszerzenia do reklam „Tylko połączenie”

06—10—2017

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” pojawią się rozszerzenia, które do tej pory znane były ze standardowych reklam tekstowych.

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” nacisk kładziony jest głównie na zachęcenie użytkownika do wykonania telefonu do firmy – dlatego reklamy te od standardowych płatnych reklam w wyszukiwarce różnią się m.in. wyglądem. Teraz Google zapowiedział wprowadzenie do nich rozszerzeń, czyli dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie, które umieszczane są pod reklamą. Jak podał w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.

Reklamy AdWords typu „Tylko połączenie” łatwo rozpoznać

Reklamy AdWords typu „Tylko połączenie” różnią się od standardowych reklam, dlatego bez problemu można je odróżnić od innych płatnych wyników wyszukiwania. Numer telefonu pojawia się już w nagłówku reklamy. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.

Istnieje także jeszcze jedna duża różnica między reklamami standardowymi a reklamami typu „Tylko połączenie” – różnica istotna zwłaszcza dla reklamodawców, którym bardziej zależy na kontakcie telefonicznym z klientem, a nie na przekierowaniu go do swojej witryny. W przypadku dodania do standardowej reklamy rozszerzenia z numerem telefonu może się okazać, że numer ten nie zawsze będzie publikowany – aby tak się stało trzeba mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana w samej czołówce wyników wyszukiwania. W reklamach typu „Tylko połączenie” główny nacisk położony jest na połączenia telefoniczne, więc numer jest publikowany zawsze, bez względu na ranking reklamy.

Czytaj więcej o różnicach między reklamami typu „Tylko połączenie” a pozostałymi reklamami w naszym artykule „Nowe reklamy Google AdWords Tylko połączenie”.

Trzy nowe rozszerzenia w reklamach typu „Tylko połączenie”

W reklamach typu „Tylko połączenie” Google umożliwia ustawienie teraz trzy rozszerzenia:

  • rozszerzenie lokalizacji, które umożliwia umieszczenie pod reklamą informacje o adresie firmy; po kliknięciu w rozszerzenie (czyli w adres) użytkownik przenoszony jest do wizytówki firmy w Google Moja Firma – może tam odnaleźć firmę na mapie i np. ustawić trasę dojazdu do niej w Google Maps;
  • rozszerzenie objaśnień, które pozwalają na umieszczenie pod reklamą tekstową krótkich informacji (nie dłuższych niż 25 znaków), np. „Wysyłka w 24h”, „Darmowa dostawa” czy „Zakupy na raty”;
  • rozszerzenie informacji w witrynie, które pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji o ofercie. Przy dodawaniu rozszerzenia należy kliknąć na przycisk „Wybierz” i wybrać jego rodzaj, np. marki, polecane hotele, usługi, itp.; przy tworzeniu rozszerzeń należy także wypełnić trzy pola „Wartości” z dokładniejszym opisem (do każdego z pól „Wartości” nie można wstawić więcej niż 25 znaków ze spacjami).

Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. Jak podaje w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.

Podsumowanie

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” Google wprowadza teraz ciekawe rozwiązanie – możliwość ustawienia trzech rozszerzeń, które mogą zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%. Teraz możliwe będzie ustawienie rozszerzeń:

  • lokalizacji, które umożliwiają umieszczenie pod reklamą informacje o adresie firmy;
  • objaśnień, które pozwalają na umieszczenie pod reklamą krótkich, bardziej szczegółowych informacji np. o firmie czy dodatkach do oferty;
  • informacji w witrynie, które pozwalają na umieszczenie pod reklamą szczegółów dotyczących oferty.

Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. O możliwości ustawienia rozszerzeń czytaj więcej więcej w naszym artykule „Rozszerzenia w reklamie tekstowej Google Adwords”.

Słowa kluczowe

  • Google AdWords
  • reklama
  • rozszerzenia
  • SEM

Najnowsze artykuły

Reklamy typu Tylko połączenie z prawdziwymi nazwami firm

Reklamodawcy, którzy w swoich kampaniach Google Ads stosują reklamy tekstowe typu ,,Tylko połączenie", będą musieli podawać w reklamach prawdziwe nazwy swoich firm.

Koniec geoblokowania w handlu internetowym

3 grudnia zaczęło obowiązywać nowe unijne prawo znoszące tzw. geoblokowanie w e-commerce. Co to oznacza dla sklepów sprzedających swoje produkty w sieci?

Nowe bloki reklamowe pojawią się na Youtubie?

Google chce sprawdzić, jaką skuteczność będą miały reklamy video emitowane przed filmem na Youtubie jedna po drugiej.