W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” pojawią się rozszerzenia, które do tej pory znane były ze standardowych reklam tekstowych.
W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” nacisk kładziony jest głównie na zachęcenie użytkownika do wykonania telefonu do firmy – dlatego reklamy te od standardowych płatnych reklam w wyszukiwarce różnią się m.in. wyglądem. Teraz Google zapowiedział wprowadzenie do nich rozszerzeń, czyli dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie, które umieszczane są pod reklamą. Jak podał w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.
Reklamy AdWords typu „Tylko połączenie” różnią się od standardowych reklam, dlatego bez problemu można je odróżnić od innych płatnych wyników wyszukiwania. Numer telefonu pojawia się już w nagłówku reklamy. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.
Istnieje także jeszcze jedna duża różnica między reklamami standardowymi a reklamami typu „Tylko połączenie” – różnica istotna zwłaszcza dla reklamodawców, którym bardziej zależy na kontakcie telefonicznym z klientem, a nie na przekierowaniu go do swojej witryny. W przypadku dodania do standardowej reklamy rozszerzenia z numerem telefonu może się okazać, że numer ten nie zawsze będzie publikowany – aby tak się stało trzeba mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana w samej czołówce wyników wyszukiwania. W reklamach typu „Tylko połączenie” główny nacisk położony jest na połączenia telefoniczne, więc numer jest publikowany zawsze, bez względu na ranking reklamy.
Czytaj więcej o różnicach między reklamami typu „Tylko połączenie” a pozostałymi reklamami w naszym artykule „Nowe reklamy Google AdWords Tylko połączenie”.
W reklamach typu „Tylko połączenie” Google umożliwia ustawienie teraz trzy rozszerzenia:
Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. Jak podaje w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.
W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” Google wprowadza teraz ciekawe rozwiązanie – możliwość ustawienia trzech rozszerzeń, które mogą zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%. Teraz możliwe będzie ustawienie rozszerzeń:
Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. O możliwości ustawienia rozszerzeń czytaj więcej więcej w naszym artykule „Rozszerzenia w reklamie tekstowej Google Adwords”.
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy