Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Google dodaje rozszerzenia do reklam „Tylko połączenie”

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” pojawią się rozszerzenia, które do tej pory znane były ze standardowych reklam tekstowych.

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” nacisk kładziony jest głównie na zachęcenie użytkownika do wykonania telefonu do firmy – dlatego reklamy te od standardowych płatnych reklam w wyszukiwarce różnią się m.in. wyglądem. Teraz Google zapowiedział wprowadzenie do nich rozszerzeń, czyli dodatkowych informacji o firmie i jej ofercie, które umieszczane są pod reklamą. Jak podał w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.

Reklamy AdWords typu „Tylko połączenie” łatwo rozpoznać

Reklamy AdWords typu „Tylko połączenie” różnią się od standardowych reklam, dlatego bez problemu można je odróżnić od innych płatnych wyników wyszukiwania. Numer telefonu pojawia się już w nagłówku reklamy. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”.

Istnieje także jeszcze jedna duża różnica między reklamami standardowymi a reklamami typu „Tylko połączenie” – różnica istotna zwłaszcza dla reklamodawców, którym bardziej zależy na kontakcie telefonicznym z klientem, a nie na przekierowaniu go do swojej witryny. W przypadku dodania do standardowej reklamy rozszerzenia z numerem telefonu może się okazać, że numer ten nie zawsze będzie publikowany – aby tak się stało trzeba mieć wystarczająco wysoki ranking reklamy, a sama reklama musi być publikowana w samej czołówce wyników wyszukiwania. W reklamach typu „Tylko połączenie” główny nacisk położony jest na połączenia telefoniczne, więc numer jest publikowany zawsze, bez względu na ranking reklamy.

Czytaj więcej o różnicach między reklamami typu „Tylko połączenie” a pozostałymi reklamami w naszym artykule „Nowe reklamy Google AdWords Tylko połączenie”.

Trzy nowe rozszerzenia w reklamach typu „Tylko połączenie”

W reklamach typu „Tylko połączenie” Google umożliwia ustawienie teraz trzy rozszerzenia:

Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. Jak podaje w swojej informacji prasowej Google, dodanie rozszerzeń do reklam typu „Tylko połączenie” może zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%.

Podsumowanie

W reklamach AdWords typu „Tylko połączenie” Google wprowadza teraz ciekawe rozwiązanie – możliwość ustawienia trzech rozszerzeń, które mogą zwiększyć współczynnik klikalności w reklamę (CTR) nawet o 10%. Teraz możliwe będzie ustawienie rozszerzeń:

Ustawienie rozszerzeń jest możliwe w zakładce „Rozszerzenia” – można je ustawić na poziomie całego konta, konkretnej kampanii lub grupy reklam. O możliwości ustawienia rozszerzeń czytaj więcej więcej w naszym artykule „Rozszerzenia w reklamie tekstowej Google Adwords”.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.