Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Jak odzyskać zlikwidowane przez Google konto reklamowe?

31—10—2018

Na początku tego roku Google poinformował, że nieaktywne konta Google Ads (wtedy jeszcze AdWords) będą likwidowane. Czy istnieje szansa odzyskania usuniętego przez Google konta?

O zapowiadanej przez Google zmianie pisaliśmy w tekście „Nieaktywne konta AdWords mają... zniknąć”. W kwietniu informacje dotyczące decyzji o zmianie polityki wobec nieużywanych od dawna kont reklamowych pojawiły się na twitterowym koncie Google. Według nich konto Google Ads może zostać zlikwidowane z dwóch powodów: na prośbę jego administratora oraz po 15 miesiącach bez odnotowania jakiejkolwiek wpłaty środków na kliknięcia.

Kto może zlikwidować konto reklamowe Google Ads?

Samodzielne zlikwidowanie konta Google Ads pozwala na zaprzestanie wyświetlania reklam w ciągu 24 godzin od zgłoszenia oraz na odzyskanie pozostałych na koncie pieniędzy (poza dodatkowymi środkami przyznanymi przez Google). Aby zlikwidować konto w ten sposób w dostępnych pod ikoną klucza francuskiego Narzędziach należy wybrać kolejno KonfiguracjaPreferencjeStan konta → Zlikwiduj moje konto.


Zgromadzone na zlikwidowanym koncie dane nadal można przeglądać logując się do niego w zwykły sposób. Samodzielna likwidacja konta jest możliwa tylko w przypadku, gdy na koncie skonfigurowano sposób płatności, a osoba likwidująca konto ma do niego dostęp administracyjny. Więcej informacji o likwidacji konta można znaleźć w odpowiednim artykule pomocy Google.

Automatyczna likwidacja konta przez Google następuje natomiast po 15 miesiącach bez żadnej wpłaty. Jeśli po tak długiej przerwie w wyświetlaniu reklam na konto nie można się zalogować bardzo możliwe, że zostało ono dezaktywowane. O innych powodach problemów z logowaniem do konta Google Ads można przeczytać tutaj: Logowanie na konto Google Ads.

Niezależnie od tego, czy konto zostało automatycznie zlikwidowane przez Google czy zlikwidowaliśmy je samodzielnie, usunięte konto można odzyskać.

Jak odzyskać zlikwidowane konto Google Ads?

Powiadomienie o likwidacji konta powinno zostać przesłane na adres mailowy podany przy zakładaniu Google Ads. Również po zalogowaniu się do konta za pomocą dotychczasowych danych zobaczymy na nim powiadomienie o likwidacji. W Preferencjach stan konta będzie określony jako „Anulowane”.


Z przesłanego przez Google maila dowiemy się natomiast, że

Reklamy przestaną się wyświetlać w ciągu 24 godzin od likwidacji konta. Pamiętaj jednak, że musisz pokryć wszystkie koszty naliczone wcześniej na koncie. Jeśli masz na koncie niewykorzystane środki, zwrócimy Ci je w ciągu czterech tygodni, wykorzystując używaną przez Ciebie formę płatności.

Po przywróceniu konta po dłuższej przerwie warto więc sprawdzić, czy pozostałe na nim środki zostały już zwrócone czy nadal można je wykorzystać na kliknięcia.

Aby ponownie aktywować zlikwidowane konto Google Ads należy po zalogowaniu się do konta (jeśli jest o możliwe) analogicznie do procesu likwidacji w Narzędziach wybrać kolejno KonfiguracjęPreferencjeStan kontaReaktywuj moje konto.

Po wykonaniu tych czynności widoczny w tym miejscu Stan konta powinien zmienić się na: Aktywne. Przywrócenie konta połączonego z kontem menedżerskim jest możliwe tylko wtedy, gdy menedżer nie osiągnął limitu maksymalnej liczby kont (50 dla łącznych wydatków na wszystkich kontach poniżej 10 tys. dolarów – szczegółowe informacje znajdują się tutaj: Maksymalna liczba kont na kontach menedżera).

Gdy zawiodą rozwiązania pozwalające na samodzielne przywrócenie zlikwidowanego konta polecamy bezpośredni kontakt ze specjalistami Google Ads dostępnymi pod numerem 800 253 500. Do rozmowy potrzebny będzie dziesięciocyfrowy numer zlikwidowanego konta lub przynajmniej adres mailowy podany przy zakładaniu konta reklamowego.

Słowa kluczowe

  • likwidacja konta google ads
  • adwords

Najnowsze artykuły

Jak szybko działa Twoja firmowa strona? Nowe dane pomogą w analizie

Google szykuje się do aktualizacji swojego narzędzia PageSpeed Insights, które pozwala ocenić szybkość działania strony internetowej. Użytkownicy uzyskają nowe dane do analizy.

Ustawienia języka w kampaniach Google Ads – na co warto zwrócić uwagę?

Mogłoby się wydawać, że wybór i ustawienie języka jest jednym z najłatwiejszych etapów konfigurowania kampanii Google Ads. Warto jednak wiedzieć o kilku ważnych kwestiach dotyczących ustawień języka.

Kierujesz reklamy Google Ads do konkretnych klientów? Sprawdź nowe wymagania

Od niedawna każdy reklamodawca, który chce kierować reklamy Google Ads do konkretnych klientów, musi spełnić dodatkowe wymagania, związane z historią swojego konta.