Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak odzyskać zlikwidowane przez Google konto reklamowe?

Na początku tego roku Google poinformował, że nieaktywne konta Google Ads (wtedy jeszcze AdWords) będą likwidowane. Czy istnieje szansa odzyskania usuniętego przez Google konta?

O zapowiadanej przez Google zmianie pisaliśmy w tekście „Nieaktywne konta AdWords mają... zniknąć”. W kwietniu informacje dotyczące decyzji o zmianie polityki wobec nieużywanych od dawna kont reklamowych pojawiły się na twitterowym koncie Google. Według nich konto Google Ads może zostać zlikwidowane z dwóch powodów: na prośbę jego administratora oraz po 15 miesiącach bez odnotowania jakiejkolwiek wpłaty środków na kliknięcia.

Kto może zlikwidować konto reklamowe Google Ads?

Samodzielne zlikwidowanie konta Google Ads pozwala na zaprzestanie wyświetlania reklam w ciągu 24 godzin od zgłoszenia oraz na odzyskanie pozostałych na koncie pieniędzy (poza dodatkowymi środkami przyznanymi przez Google). Aby zlikwidować konto w ten sposób w dostępnych pod ikoną klucza francuskiego Narzędziach należy wybrać kolejno KonfiguracjaPreferencjeStan konta → Zlikwiduj moje konto.


Zgromadzone na zlikwidowanym koncie dane nadal można przeglądać logując się do niego w zwykły sposób. Samodzielna likwidacja konta jest możliwa tylko w przypadku, gdy na koncie skonfigurowano sposób płatności, a osoba likwidująca konto ma do niego dostęp administracyjny. Więcej informacji o likwidacji konta można znaleźć w odpowiednim artykule pomocy Google.

Automatyczna likwidacja konta przez Google następuje natomiast po 15 miesiącach bez żadnej wpłaty. Jeśli po tak długiej przerwie w wyświetlaniu reklam na konto nie można się zalogować bardzo możliwe, że zostało ono dezaktywowane. O innych powodach problemów z logowaniem do konta Google Ads można przeczytać tutaj: Logowanie na konto Google Ads.

Niezależnie od tego, czy konto zostało automatycznie zlikwidowane przez Google czy zlikwidowaliśmy je samodzielnie, usunięte konto można odzyskać.

Jak odzyskać zlikwidowane konto Google Ads?

Powiadomienie o likwidacji konta powinno zostać przesłane na adres mailowy podany przy zakładaniu Google Ads. Również po zalogowaniu się do konta za pomocą dotychczasowych danych zobaczymy na nim powiadomienie o likwidacji. W Preferencjach stan konta będzie określony jako „Anulowane”.


Z przesłanego przez Google maila dowiemy się natomiast, że

Reklamy przestaną się wyświetlać w ciągu 24 godzin od likwidacji konta. Pamiętaj jednak, że musisz pokryć wszystkie koszty naliczone wcześniej na koncie. Jeśli masz na koncie niewykorzystane środki, zwrócimy Ci je w ciągu czterech tygodni, wykorzystując używaną przez Ciebie formę płatności.

Po przywróceniu konta po dłuższej przerwie warto więc sprawdzić, czy pozostałe na nim środki zostały już zwrócone czy nadal można je wykorzystać na kliknięcia.

Aby ponownie aktywować zlikwidowane konto Google Ads należy po zalogowaniu się do konta (jeśli jest o możliwe) analogicznie do procesu likwidacji w Narzędziach wybrać kolejno KonfiguracjęPreferencjeStan kontaReaktywuj moje konto.

Po wykonaniu tych czynności widoczny w tym miejscu Stan konta powinien zmienić się na: Aktywne. Przywrócenie konta połączonego z kontem menedżerskim jest możliwe tylko wtedy, gdy menedżer nie osiągnął limitu maksymalnej liczby kont (50 dla łącznych wydatków na wszystkich kontach poniżej 10 tys. dolarów – szczegółowe informacje znajdują się tutaj: Maksymalna liczba kont na kontach menedżera).

Gdy zawiodą rozwiązania pozwalające na samodzielne przywrócenie zlikwidowanego konta polecamy bezpośredni kontakt ze specjalistami Google Ads dostępnymi obecnie po wypełnieniu formularza kontaktowego na stronie https://support.google.com/google-ads/gethelp (infolinia nie działa od czasów pandemii). Przed wypełnieniem formularza należy zalogować się na konto, którego dotyczy problem. Szczegóły znajdziesz w naszym artykule Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

Sprawdź nasz kurs on-line z Google Ads dla przedsiębiorców.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.