Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Jak ustawić limit wydatków na koncie Google Ads?

Limit wydatków pozwala ograniczyć łączny koszt wszystkich prowadzonych na koncie Google Ads kampanii w skali miesiąca. Jeśli limit zostanie osiągnięty przed zakończeniem danego miesiąca kalendarzowego, kampanie zostaną automatycznie wstrzymane.

Stanie się tak niezależnie od tego, czy na koncie będą jeszcze środki na kliknięcia. Oczywiście, jeżeli środki wyczerpią się przed osiągnięciem miesięcznego limitu wydatków, reklamy również przestaną się wyświetlać. Po ich wstrzymaniu ze względu na limit wydatków, reklamy automatycznie będą znów wyświetlane od pierwszego dnia kolejnego miesiąca, a kwota limitu będzie naliczana znów od zera.

Jak działa miesięczny limit wydatków na koncie Google Ads?

Przykładowo, oznacza to, że jeśli na koncie ustawimy miesięczny limit wydatków na poziomie 4 tys. zł, a dzienny koszt wszystkich kampanii będzie wynosił średnio 150 zł, to limit zostanie osiągnięty w 27 dniu miesiąca. Kampanie zostaną więc w tym dniu automatycznie wstrzymane - nawet, jeśli na koncie nadal będą dostępne środki na kliknięcia - i ruszą ponownie dopiero pierwszego dnia następnego miesiąca.

Jeżeli zmienimy zdanie i uznamy, że miesięczny koszt kampanii może przekroczyć ustalone 4 tys. zł, jedynym sposobem na ponowne uruchomienie reklam przed początkiem kolejnego miesiąca, będzie zmiana limitu na koncie i podniesienie go do odpowiedniej kwoty.

Jak ustawić limit wydatków na koncie Google Ads?

Aby ustawić miesięczny limit wydatków na koncie Google Ads, należy w górnym menu wybrać pozycję Narzędzia i ustawienia (lub od razu Płatności), następnie przejść do Płatności i kliknąć w Podsumowanie. Jeśli na koncie pojawiła się już możliwość włączenia limitu wydatków, będzie ona widoczna na samej górze tej podstrony:



Wystarczy kliknąć w niebieski napis „Ustaw limit wydatków” i zaznaczyć kropkę przy komunikacie „Wł.”, włączając tym samym limit na koncie.



Po włączeniu limitu należy wprowadzić maksymalną kwotę, jaką chcemy wydać na kliknięcia w ciągu miesiąca. Po spodem będzie widać kwotę już wydaną na kliknięcia w danym miesiącu.



Następnie wystarczy kliknąć „Zapisz”. Ustawiony limit widoczny będzie na karcie Podsumowanie w menu Płatności.



Do ustawień limitu można przejść także wybierając z lewego menu pozycję Ustawienia, a następnie rozwijając widoczną u góry kartę z miesięcznym limitem wydatków.


Podsumowanie

Ustawienie miesięcznego limitu wydatków nie jest jeszcze możliwe na wszystkich kontach Google Ads. Opcja ta stopniowo ma pojawić się na każdym koncie. Z pewnością dla wielu reklamodawców będzie ona dużym ułatwieniem - choć w Google Ads ustawia się dzienny budżet kampanii, a jej miesięczny koszt nie powinien przekroczyć trzydziestokrotności tego budżetu (dokładnie mnożnik wynosi 30,4), często zdarza się, że koszty kampanii są wyższe. Dzieje się tak dlatego, że Google dziennie może wydać na kliknięcia nawet dwa razy więcej niż wynosi ustawiony budżet. W skali 30 dni cała kwota powinna się zgadzać, bo jeśli jednego dnia Google przekroczy zakładany budżet, następnego wyda odpowiednio mniej. Jednak często te 30 dni nie pokrywa się z miesiącem kalendarzowym. Dzięki limitowi wydatków można być natomiast pewnym, że w danym miesiącu kalendarzowym nie wydamy więcej niż wynosi ustawiona jako limit kwota.

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google rezygnuje z inteligentnych kampanii produktowych

Do końca września wszystkie inteligentne kampanie produktowe zostaną automatycznie przekształcone w kampanie Performance Max. Co ta zmiana oznacza dla reklamodawców?
czytaj

Nowy typ kampanii w Google Ads - Performance Max

Kampanie Performance Max to nowy typ kampanii dostępny w Google Ads od listopada. Jak działają kampanie Performance Max i czy warto je wypróbować?
czytaj

Jak utworzyć listę odbiorców w Google Analytics?

Listy odbiorców w Google Analytics pozwalają na gromadzenie informacji o użytkownikach odwiedzających naszą stronę i wykonujących na niej określone czynności oraz wykorzystanie tych danych w kampaniach remarketingowych.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.