Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.

Obecnie grono dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads tworzy pięć typów: dopasowanie przybliżone, modyfikator dopasowania przybliżonego, dopasowanie do wyrażenia, dopasowania ścisłe i dopasowania wykluczające.
Dopasowania mają na celu ustalenie, na jakie konkretnie frazy reklamy mają się wyświetlać wśród wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google - czy np. dopuszczane są odmiany słów kluczowych czy reklamy mają się pojawić tylko przy wpisaniu przez użytkownika konkretnej frazy.


Dzięki dopasowaniom dotrzesz do odpowiedniej grupy odbiorców

Jak już pisaliśmy niejednokrotnie - dopasowania słów kluczowych to jedno z tych narzędzi, które pozwala precyzyjnie dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Uniemożliwia bowiem wyświetlanie reklam „zbyt szeroko” - na słowa kluczowe kompletnie nie związane z naszą kampanią i tylko luźno powiązane z naszymi frazami lub w ogóle z niezwiązane z ofertą. Dodatkowo przy ustawianiu i optymalizacji kampanii trzeba zwrócić też uwagę na słowa z dopasowaniem wykluczającym - to rozwiązanie pozwala bowiem określić, na jakie słowa nasza reklama ma się w ogóle nie wyświetlać (ponieważ nie dotyczy w ogóle naszej oferty).
Kluczem do sukcesu jest jednak rozpoznanie każdego z typów dopasowań i przeprowadzanie testów w trakcie prowadzenia kampanii, a następnie jej ciągła optymalizacja. Dodatkowo warto śledzić, czy Google nie szykuje się do wprowadzenia nowości - tak jak było w tym wypadku.


Google zapowiedział zmiany już kilka miesięcy temu

O tym, że Google zamierza dokonać zmian w dopasowaniach słów kluczowych, pisaliśmy kilka miesięcy temu, już w lutym (czytaj więcej: Google zamierza uprościć typy dopasowań słów kluczowych) - w praktyce zmiana oznacza, że słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia oraz frazy z modyfikatorem dopasowania przybliżonego będą teraz mieć identyczny sposób dopasowania - przy czym kolejność poszczególnych słów nadal będzie miała znaczenie przy wyświetlaniu wyników wyszukiwania. Nie ma więc znaczenia, czy słowa kluczowe zapisane są z symbolem + (w przypadku modyfikatora) czy w cudzysłowie (w przypadku dopasowania do wyrażenia). Dodatkowo pod koniec lipca nie będzie już można tworzyć nowych fraz z modyfikatorem dopasowania przybliżonego (czyli słów kluczowych z zastosowaniem symbolu +).


Jak wprowadzić zmiany w istniejących kampaniach Google Ads?

W przypadku nowych słów kluczowych sprawa jest jasna, pozostaje natomiast jeszcze kwestia fraz, które są dodane do trwających kampanii tekstowych Google Ads - w jaki sposób można rozwiązać tę kwestię? Google podpowiada dwa dość proste rozwiązania. W zakładce Rekomendacje Google informuje o zbędnych słowach kluczowych (opcja „Usuń zbędne słowa kluczowe”) - czyli takich, które nie wnoszą żadnej wartości do prowadzonej kampanii. Wśród nich mogą się znaleźć słowa kluczowe właśnie z tym typem dopasowania.
To jednak nie rozwiązuje problemu całkowicie, ponieważ nie ma gwarancji, że wśród fraz, których rekomendacja nie objęła, nie ma takich z ustawionym symbolem +. W tej sytuacji można dokonać zmiany w prosty sposób - należy:

Cały proces jest widoczny na infografice dostępnej na blogu Google.

Czytaj także:
Dlaczego dopasowanie słów kluczowych jest tak ważne?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Weryfikacja konta Google Ads - zrób to, zanim będzie za późno

Na początku 2022 roku Google zaczął wymagać weryfikacji kont Google Ads. Na początku weryfikację mogli przejść tylko reklamodawcy wyznaczeni przez Google. Obecnie każdy może zweryfikować swoje konto samodzielnie.
czytaj

Nie trać swoich danych z GA4 - zmień domyślny okres ich przechowywania

Od początku lipca Google Analytics 4 jest domyślną wersją Analyticsa, a gromadzenie danych w Universal Analytics ma być niedługo wstrzymane.
czytaj

Google testuje nową wyszukiwarkę wykorzystującą AI

Google poinformował, że pracuje nad nową wyszukiwarką opartą o sztuczną inteligencję. Czym inteligentna wyszukiwarka będzie się różnić od dotychczasowej wyszukiwarki Google?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.