Google poda reklamodawcom więcej informacji o hasłach, które użytkownicy wpisują w Google - ma to pomóc w późniejszej optymalizacji kampanii Google Ads, prowadzonych w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.
Dlaczego informacja o wyszukiwanych frazach jest tak istotna? Informację o tym, że optymalizacja kampanii Google Ads jest tak samo ważna (a czasem i ważniejsza) jak samo ustawienie kampanii, powtarzamy na naszym blogu regularnie. Nie zawsze bowiem - mimo pomocy planera słów kluczowych lub innych narzędzi - przy ustawieniu kampanii uda się przewidzieć wszystko o zachowaniach użytkowników czy o hasłach, które do wyszukiwarki wpisują potencjalni klienci. Dlatego tak istotne jest sprawdzanie raportów wyszukiwanych haseł - także tych, dotyczących dynamicznych reklam w wyszukiwarce. To cenne źródło wiedzy, ponieważ można się dowiedzieć, na jakie hasła wyświetliła się płatna reklama tekstowa i w jakim przypadku internauta w nią kliknął. W ten sposób można poznać, jakie potrzeby mają potencjalni klienci oraz jakich rozwiązań poszukują wśród wyników wyszukiwania. A to z kolei można wykorzystać dalej nie tylko przy prowadzeniu kampanii Google Ads, ale także przy innych działaniach promocyjnych.
Rok temu Google zdecydował się nieco bardziej ukryć informacje o wyszukiwanych hasłach, dlatego obydwa raporty zostały zaktualizowane, przez co obejmowały tylko te hasła, które powtarzały się w wyszukiwaniach odpowiednio często (pisaliśmy o tym w naszym artykule „Google ogranicza widoczność wyszukiwanych haseł”).
Jednak - jak podaje teraz na swoich stronach Google - „po wprowadzeniu tej aktualizacji wielu reklamodawców Google Ads wyraziło opinię, że ma za mało danych. Dlatego poszukiwaliśmy nowych rozwiązań, które przy zachowaniu prywatności zapewniałyby Ci dostęp do statystyk, których potrzebujesz, aby prowadzić skuteczniejsze kampanie”.
Od kilku dni Google podaje więcej informacji o wyszukiwanych przez użytkowników hasłach - zastrzegając jednocześnie, że nadal są to dane zgodne ze standardami ochrony prywatności. Dodatkowo też dane te zostały podane wstecz, ponieważ obejmują one okres od 1 lutego 2021 roku. Rozszerzenie dotyczy zarówno raportu wyszukiwanych haseł, jak i raportu wyszukiwanych haseł dotyczący dynamicznych reklam w wyszukiwarce.
Informacje o wyszukiwanych hasłach w rozszerzonej formie mają być wkrótce dostępne na podstronie „Statystyki”, gdzie znajdują się dane o trendach dotyczących promowanej oferty (można je znaleźć teraz u wszystkich reklamodawców). Tu będzie można pozyskać dodatkowe informacje, ponieważ mają się tam znaleźć hasła, które doprowadziły do wzrostu skuteczności danej kampanii, ale jednocześnie niekoniecznie znalazły się w raportach wyszukiwanych haseł.
Czytaj więcej:
Skąd pozyskiwać słowa kluczowe do kampanii Google Ads?
Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?
strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy