Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowe dane o wyszukiwanych hasłach w kampaniach Google Ads

Google poda reklamodawcom więcej informacji o hasłach, które użytkownicy wpisują w Google - ma to pomóc w późniejszej optymalizacji kampanii Google Ads, prowadzonych w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie.

Dlaczego informacja o wyszukiwanych frazach jest tak istotna? Informację o tym, że optymalizacja kampanii Google Ads jest tak samo ważna (a czasem i ważniejsza) jak samo ustawienie kampanii, powtarzamy na naszym blogu regularnie. Nie zawsze bowiem - mimo pomocy planera słów kluczowych lub innych narzędzi - przy ustawieniu kampanii uda się przewidzieć wszystko o zachowaniach użytkowników czy o hasłach, które do wyszukiwarki wpisują potencjalni klienci. Dlatego tak istotne jest sprawdzanie raportów wyszukiwanych haseł - także tych, dotyczących dynamicznych reklam w wyszukiwarce. To cenne źródło wiedzy, ponieważ można się dowiedzieć, na jakie hasła wyświetliła się płatna reklama tekstowa i w jakim przypadku internauta w nią kliknął. W ten sposób można poznać, jakie potrzeby mają potencjalni klienci oraz jakich rozwiązań poszukują wśród wyników wyszukiwania. A to z kolei można wykorzystać dalej nie tylko przy prowadzeniu kampanii Google Ads, ale także przy innych działaniach promocyjnych.

Google postanowił chronić prywatność użytkowników wyszukiwarki

Rok temu Google zdecydował się nieco bardziej ukryć informacje o wyszukiwanych hasłach, dlatego obydwa raporty zostały zaktualizowane, przez co obejmowały tylko te hasła, które powtarzały się w wyszukiwaniach odpowiednio często (pisaliśmy o tym w naszym artykule „Google ogranicza widoczność wyszukiwanych haseł”).

Jednak - jak podaje teraz na swoich stronach Google - „po wprowadzeniu tej aktualizacji wielu reklamodawców Google Ads wyraziło opinię, że ma za mało danych. Dlatego poszukiwaliśmy nowych rozwiązań, które przy zachowaniu prywatności zapewniałyby Ci dostęp do statystyk, których potrzebujesz, aby prowadzić skuteczniejsze kampanie”.

Google uchyla rąbka tajemnicy i rozszerza raporty o wyszukiwanych hasłach

Od kilku dni Google podaje więcej informacji o wyszukiwanych przez użytkowników hasłach - zastrzegając jednocześnie, że nadal są to dane zgodne ze standardami ochrony prywatności. Dodatkowo też dane te zostały podane wstecz, ponieważ obejmują one okres od 1 lutego 2021 roku. Rozszerzenie dotyczy zarówno raportu wyszukiwanych haseł, jak i raportu wyszukiwanych haseł dotyczący dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

Informacje o wyszukiwanych hasłach w rozszerzonej formie mają być wkrótce dostępne na podstronie „Statystyki”, gdzie znajdują się dane o trendach dotyczących promowanej oferty (można je znaleźć teraz u wszystkich reklamodawców). Tu będzie można pozyskać dodatkowe informacje, ponieważ mają się tam znaleźć hasła, które doprowadziły do wzrostu skuteczności danej kampanii, ale jednocześnie niekoniecznie znalazły się w raportach wyszukiwanych haseł.

Czytaj więcej:
Skąd pozyskiwać słowa kluczowe do kampanii Google Ads?
Jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google zwiększa liczbę wyników wyszukiwania na smartfonach

Nowość dotycząca wyników wyszukiwania w Google na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów nie będą już musieli klikać w przycisk ,,Zobacz Więcej", by zobaczyć kolejne strony wyszukiwania - Google automatycznie wyświetli od razu cztery strony z wynikami.
czytaj

Awaria Facebooka to przestroga dla firm

Kilkugodzinna awaria Facebooka i serwisów z nim powiązanych udowodniła, że w działaniach promocyjnych nie można się ograniczać wyłącznie do mediów społecznościowych.
czytaj

Rozszerzone konwersje - nowość w kampaniach Google Ads

Część reklamodawców może już korzystać z nowej opcji konwersji rozszerzonych. Funkcja ta - na razie dostępna wciąż w wersji beta - ma pomóc w bardziej precyzyjnym mierzeniu efektów kampanii Google Ads.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.