Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowość: reklamy typu „Tylko połączenie” teraz będą nieco dłuższe

Dodatkowe nagłówki, wydłużony tekst oraz publikacja nazwy firmy w innym miejscu niż dotychczas – takich zmian mogą się wkrótce spodziewać reklamodawcy, korzystający z reklam Google Ads typu „Tylko połączenie”.

Google oferuje teraz reklamodawcom dodatkowe miejsce na treści w reklamie typu „Tylko połączenie” – dodatkowe nagłówki, dłuższy tekst reklamy oraz przesunięcie nazwy firmy na początek reklamy. Dzięki tym zmianom możliwe będzie umieszczenie szerszych informacji w treści reklamy, dodatkowo - jak nietrudno zgadnąć – sama reklama będzie lepiej widoczna wśród wyników wyszukiwania, widocznych na ekranach mobilnych urządzeń.

Reklamy typu Tylko połączenie znane z sieci wyszukiwania

Reklamy typu „Tylko połączenie” można ustawić w kampanii Google Ads (AdWords) w sieci wyszukiwania. Choć – podobnie jak standardowe reklamy tekstowe – zawierają nagłówki oraz treść reklamy, istnieje między nimi też kilka znaczących różnic. Numer telefonu pojawia się już w nagłówku reklamy. Przy tworzeniu reklamy automatycznie ustawiony zostaje komunikat „Zadzwoń do firmy…” wraz z nazwą firmy i numerem telefonu. Dopiero poniżej znajduje się tekst reklamy, a obok – duży symbol telefonicznej słuchawki ze słowem „Zadzwoń”. Nietrudno więc zgadnąć, że reklama ta - podobnie jak rozszerzenie połączenia – jest popularna szczególnie wśród reklamodawców ceniących sobie zwłaszcza kontakt telefoniczny ze swoimi klientami.

Czego można się spodziewać po wprowadzeniu zmian?

W reklamach typu „Tylko połączenie” można się wkrótce spodziewać trzech istotnych modyfikacji:

Zmiany wydają się więc ciekawe – i korzystne dla reklamodawców. Nowe nagłówki czy wydłużenie tekstu o dodatkowe znaki dają możliwość umieszczenia większej ilości informacji w reklamie – a więc tam, gdzie potencjalny klient podejmuje decyzję, która z widocznych ofert z największym prawdopodobieństwem spełni jego oczekiwania. Dodatkowo, dzięki większej liczbie znaków, reklama jest też lepiej widoczna wśród innych płatnych wyników – zwłaszcza, jeśli dodamy do niej rozszerzenia reklam (warto dodać, że w październiku w reklamach typu „Tylko połączenie” pojawiły się rozszerzenia, znane do tej pory ze standardowych reklam tekstowych: lokalizacja, rozszerzenie objaśnień oraz rozszerzenie informacji w witrynie, które pozwalają na umieszczenie dodatkowych informacji o ofercie).

Nazwa firmy w reklamie Google Ads musi być prawdziwa

Warto tu przypomnieć o innym wymogu Google sprzed zaledwie kilku tygodni – w reklamach typu „Tylko połączenie” zawsze trzeba podawać prawdziwą nazwę swojej firmy. Nie można się więc posługiwać już ogólnymi nazwami, związanymi chociażby z nazwą miasta czy branżą, w której firma działa. W praktyce więc w reklamach nie mogą być widoczne takie frazy jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska”. Wymogiem jest zarejestrowana nazwa firmy.

Szykowana jest także kolejna nowość – przy odbieraniu połączenia od klienta, który dzwoni po kliknięciu w reklamę typu „Tylko połączenie”, trzeba będzie rozpocząć rozmowę od podania tej nazwy firmy, którą umieszczono w reklamie. Jak deklaruje Google, „ma to na celu ochronę użytkowników przed oszustwami i treściami nieodpowiednimi, szkodliwymi oraz wprowadzającymi w błąd.”

Czytaj także o innych nowościach:

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.