Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Po wprowadzeniu zmian w reklamach Google Ads, nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki telefonicznej będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

W ostatnich miesiącach nie ma w zasadzie tygodnia, by Google nie wprowadził nowości w swoich wynikach wyszukiwania – zarówno w reklamach Google Ads, jak i wynikach organicznych (bezpłatnych). Teraz zmiany mają dotknąć reklamy typu „Tylko połączenie”, w których głównym celem jest kontakt telefoniczny z firmą. Jak poinformował Google na swoim blogu, możemy spodziewać się przetasowania treści w układzie reklamy oraz większej ikony słuchawki telefonicznej, dzięki której reklamę tego typu łatwo jest rozpoznać.

Zmiany w reklamach Google Ads? Na razie wydają się kosmetyczne

Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się kosmetyczne, ale – jak wiadomo – czasem nawet niewielkie szczegóły mogą zadecydować o lepszym wyniku kampanii i większej skuteczności. Do tej pory ikona słuchawki była znacznie mniejsza, dodatkowo nagłówek (np. wezwanie do działania) był publikowany obok niej, więc w efekcie był nieco bardziej widoczny. W nowym układzie na pierwszej linii frontu ma się znaleźć wezwanie do działania o treści „Zadzwoń” wraz z numerem telefonu, pod spodem nazwa firmy, a obok niej – treść nagłówka.

Warto tu także dodać, że już od jakiegoś czasu Google wymaga, by w reklamach Google Ads typu „Tylko połączenie” podawana była zawsze prawdziwa nazwa firmy. Nie można podawać nazw bardziej ogólnych, np. powiązanych z branżą, w której firma działa, jej ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Nie można więc już umieszczać takich takich komunikatów jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska”.

Czytaj także: Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Dla kogo zmiany w reklamach mogą być korzystne?

Zmiany będą przydatne przede wszystkim w dwóch przypadkach:

Czytaj także:

Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.