Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Po wprowadzeniu zmian w reklamach Google Ads, nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki telefonicznej będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

W ostatnich miesiącach nie ma w zasadzie tygodnia, by Google nie wprowadził nowości w swoich wynikach wyszukiwania – zarówno w reklamach Google Ads, jak i wynikach organicznych (bezpłatnych). Teraz zmiany mają dotknąć reklamy typu „Tylko połączenie”, w których głównym celem jest kontakt telefoniczny z firmą. Jak poinformował Google na swoim blogu, możemy spodziewać się przetasowania treści w układzie reklamy oraz większej ikony słuchawki telefonicznej, dzięki której reklamę tego typu łatwo jest rozpoznać.

Zmiany w reklamach Google Ads? Na razie wydają się kosmetyczne

Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się kosmetyczne, ale – jak wiadomo – czasem nawet niewielkie szczegóły mogą zadecydować o lepszym wyniku kampanii i większej skuteczności. Do tej pory ikona słuchawki była znacznie mniejsza, dodatkowo nagłówek (np. wezwanie do działania) był publikowany obok niej, więc w efekcie był nieco bardziej widoczny. W nowym układzie na pierwszej linii frontu ma się znaleźć wezwanie do działania o treści „Zadzwoń” wraz z numerem telefonu, pod spodem nazwa firmy, a obok niej – treść nagłówka.

Warto tu także dodać, że już od jakiegoś czasu Google wymaga, by w reklamach Google Ads typu „Tylko połączenie” podawana była zawsze prawdziwa nazwa firmy. Nie można podawać nazw bardziej ogólnych, np. powiązanych z branżą, w której firma działa, jej ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Nie można więc już umieszczać takich takich komunikatów jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska”.

Czytaj także: Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Dla kogo zmiany w reklamach mogą być korzystne?

Zmiany będą przydatne przede wszystkim w dwóch przypadkach:

Czytaj także:

Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Wykluczenia słów kluczowych na poziomie konta Google Ads - jak je dodać?

Wykluczające słowa kluczowe pozwalają zaoszczędzić pieniądze, które wydalibyśmy na nietrafione kliknięcia. Teraz słowa kluczowe można wykluczyć na poziomie całego konta Google Ads.
czytaj

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.