Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

Po wprowadzeniu zmian w reklamach Google Ads, nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki telefonicznej będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

W ostatnich miesiącach nie ma w zasadzie tygodnia, by Google nie wprowadził nowości w swoich wynikach wyszukiwania – zarówno w reklamach Google Ads, jak i wynikach organicznych (bezpłatnych). Teraz zmiany mają dotknąć reklamy typu „Tylko połączenie”, w których głównym celem jest kontakt telefoniczny z firmą. Jak poinformował Google na swoim blogu, możemy spodziewać się przetasowania treści w układzie reklamy oraz większej ikony słuchawki telefonicznej, dzięki której reklamę tego typu łatwo jest rozpoznać.

Zmiany w reklamach Google Ads? Na razie wydają się kosmetyczne

Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się kosmetyczne, ale – jak wiadomo – czasem nawet niewielkie szczegóły mogą zadecydować o lepszym wyniku kampanii i większej skuteczności. Do tej pory ikona słuchawki była znacznie mniejsza, dodatkowo nagłówek (np. wezwanie do działania) był publikowany obok niej, więc w efekcie był nieco bardziej widoczny. W nowym układzie na pierwszej linii frontu ma się znaleźć wezwanie do działania o treści „Zadzwoń” wraz z numerem telefonu, pod spodem nazwa firmy, a obok niej – treść nagłówka.

Warto tu także dodać, że już od jakiegoś czasu Google wymaga, by w reklamach Google Ads typu „Tylko połączenie” podawana była zawsze prawdziwa nazwa firmy. Nie można podawać nazw bardziej ogólnych, np. powiązanych z branżą, w której firma działa, jej ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Nie można więc już umieszczać takich takich komunikatów jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska”.

Czytaj także: Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Dla kogo zmiany w reklamach mogą być korzystne?

Zmiany będą przydatne przede wszystkim w dwóch przypadkach:

Czytaj także:

Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Hasła najczęściej wyszukiwane w Google w 2021 roku

Jak co roku Google opublikował listę najpopularniejszych haseł wpisywanych do wyszukiwarki w ubiegłym roku. Czego najczęściej szukali w sieci polscy użytkownicy Google?
czytaj

Już w lutym zmiany w programie Google Partners

Na początku lutego w życie wchodzi nowa wersja programu Google Partners. Oznacza ona nie tylko nowe wymagania dla agencji ze statusem Partnera Google, ale także nowe korzyści dla klientów takich agencji.
czytaj

Jak szybko sprzedać inwestycję - Google Ads dla deweloperów

Reklamy Google Ads doskonale sprawdzają się jako jedno ze skuteczniejszych narzędzi sprzedaży inwestycji deweloperskich. Jak je wykorzystać, aby były maksymalnie efektywne?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.