Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Agencja Google Ads

Reklamy typu „Tylko połączenie” zyskają inny wygląd

14—10—2019

Po wprowadzeniu zmian w reklamach Google Ads, nazwa reklamowanej firmy wraz z nagłówkiem będą wyświetlane pod numerem telefonu, dodatkowo ikona słuchawki telefonicznej będzie nieco większych rozmiarów niż do tej pory.

W ostatnich miesiącach nie ma w zasadzie tygodnia, by Google nie wprowadził nowości w swoich wynikach wyszukiwania – zarówno w reklamach Google Ads, jak i wynikach organicznych (bezpłatnych). Teraz zmiany mają dotknąć reklamy typu „Tylko połączenie”, w których głównym celem jest kontakt telefoniczny z firmą. Jak poinformował Google na swoim blogu, możemy spodziewać się przetasowania treści w układzie reklamy oraz większej ikony słuchawki telefonicznej, dzięki której reklamę tego typu łatwo jest rozpoznać.

Zmiany w reklamach Google Ads? Na razie wydają się kosmetyczne

Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się kosmetyczne, ale – jak wiadomo – czasem nawet niewielkie szczegóły mogą zadecydować o lepszym wyniku kampanii i większej skuteczności. Do tej pory ikona słuchawki była znacznie mniejsza, dodatkowo nagłówek (np. wezwanie do działania) był publikowany obok niej, więc w efekcie był nieco bardziej widoczny. W nowym układzie na pierwszej linii frontu ma się znaleźć wezwanie do działania o treści „Zadzwoń” wraz z numerem telefonu, pod spodem nazwa firmy, a obok niej – treść nagłówka.

Warto tu także dodać, że już od jakiegoś czasu Google wymaga, by w reklamach Google Ads typu „Tylko połączenie” podawana była zawsze prawdziwa nazwa firmy. Nie można podawać nazw bardziej ogólnych, np. powiązanych z branżą, w której firma działa, jej ofertą czy lokalizacją (w tym nazwa miasta). Nie można więc już umieszczać takich takich komunikatów jak „Pomoc Drogowa Poznań” czy „Pracownia Fryzjerska”.

Czytaj także: Reklamy typu „Tylko połączenie” z prawdziwymi nazwami firm

Dla kogo zmiany w reklamach mogą być korzystne?

Zmiany będą przydatne przede wszystkim w dwóch przypadkach:

  • gdy prowadzimy kampanię brandową, gdzie w gronie słów kluczowych znajdują się frazy powiązane z nazwą firmy; w takich wypadkach – gdy użytkownicy szukają konkretnej firmy – bardzo często szukają po prostu do niej kontaktu, ponieważ oferta jest już znana; aby ułatwić klientowi poszukiwania i nie narażać go na stratę czasu podczas szukania informacji w witrynie, warto ułatwić kontakt i po prostu umożliwić wykonanie połączenia już z poziomu wyników wyszukiwania Google;
  • gdy użytkownik szuka pomocy „na już” i nie chce porównywać różnych ofert, ponieważ najzwyczajniej nie ma czasu na analizę czy żmudne poszukiwania najlepszego rozwiązania; tak się zdarza w przypadku przykrych niespodzianek – takich jak awaria samochodu, cieknący kran czy uszkodzenie zamka w drzwiach, przez co nie można dostać się do domu; w takich wypadkach warto znaleźć się tam, gdzie użytkownik szuka rozwiązania i ułatwić mu nawiązanie kontaktu z nami bez długiego szukania numeru telefonu.

Czytaj także:

Dlaczego warto prowadzić kampanię z nazwą własnej firmy?

Słowa kluczowe

  • google ads
  • reklama
  • połączenie

Najnowsze artykuły

Reklamy na Youtubie z nowymi rozszerzeniami

Lokalizator sklepu, formularze kontaktowe czy dodatkowe wezwania do działania to nowe rozszerzenia, które pojawią się przy reklamach video na Youtubie.

Google Ads: dlaczego warto zastrzec nazwę firmy jako znak towarowy?

Obniżenie stawek za kliknięcie w reklamę Google Ads aż o 65 proc. w ciągu kwartału? Takie korzyści odniósł jeden z hoteli, który zastrzegł swoją nazwę jako znak towarowy.

Nowość: reklamy produktowe teraz także na YouTube

Reklamy produktowe mają być wyświetlane także na YouTube - na stronie głównej serwisu oraz wśród wyników wyszukiwania. Dostępne będą też nowe rozszerzenia.