Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zbliża się metamorfoza reklam Google Ads?

Google testuje nowy wygląd swoich reklam tekstowych - zmienić się mogą wkrótce linki do podstron.

To nie będzie pierwsza i z pewnością nie będzie ostatnia zmiana w wyglądzie reklam tekstowych Google Ads. Teraz być może szykuje metamorfoza jednego z rozszerzeń - linków do podstron, które być może niedługo mogą się wyświetlać pionowo, jeden pod drugim, a nie jeden obok drugiego (jak to jest obecnie). Swoim odkryciem podzielił się jeden z użytkowników Twittera - tutaj można sprawdzić fragment zrzutu z ekranu.

Linki do podstron widoczne są pod głównym tekstem reklamy. To dodatkowe treści (nagłówki i tekst), które mogą kierować użytkowników do konkretnych podstron. Linki przydają się zwłaszcza wtedy, gdy reklama wyświetla się na dość ogólne słowo kluczowe i chcemy skierować użytkownika na podstrony z bardziej szczegółową ofertą. Przykładem może być reklama sklepu internetowego z kosmetykami naturalnymi - reklama może wyświetlać się na frazę ,,kosmetyki naturalne", natomiast jako linki do podstron można podać już ,,Kosmetyki do włosów", ,,Balsamy do ciała", ,,Kremy do twarzy" czy ,,Do makijażu". Propozycje są niczym nieograniczone - wszystko zależy od tego, na promocji jakiej części oferty nam szczególnie zależy.

Jakie rozszerzenia można wybrać i dlaczego warto dodawać je do reklam Google Ads?

Prócz linków do podstron reklamodawcy Google Ads mają obecnie do wyboru kilka innych typów rozszerzeń:
- objaśnień,
- informacji w witrynie,
- połączenia,
- formularzy kontaktowych,
- lokalizacji,
- powiązanej lokalizacji,
- cen,
- aplikacji,
- promocji.

Dzięki rozszerzeniom reklamodawca może więc umieścić w reklamie dodatkowe informacje o ofercie (objaśnienia, promocje czy ceny produktów) czy informacje bardziej praktyczne (jak godziny otwarcia czy lokalizacja firmy). Z kolei dzięki rozszerzeniom formularzy kontaktowych czy połączenia potencjalny klient może skontaktować się z firmą już na poziomie samej reklamy, bez konieczności przechodzenia na docelową stronę i szukania tam potrzebnych danych kontaktowych (czytaj więcej w artykule: Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords).

Linki do podstron już teraz różnią się od siebie

Obecnie linki do podstron mogą się wyświetlać w dwóch kolumnach (w każdym widoczne są rozszerzenia z nagłówkiem i opisem - co oznacza, że w takim przypadku widać łącznie cztery linki do konkretnych podstron). W innej wersji mogą też być widoczne same nagłówki, w poziomie - jeden obok drugiego, oddzielone kropkami (wtedy linków może się wyświetlać więcej niż cztery).
Warto jednak pamiętać, że nawet jeśli Google będzie wyświetlał same nagłówki, nie można zaniedbywać opisów linków. Google w takim wypadku może bowiem wyświetlić własne, automatyczne rozszerzenia linków do podstron, z opisem, który nie do końca będzie pasował do promowanej oferty (nie wspominając już o tym, że sam link może prowadzić do strony, która jest w danej kampanii kompletnie nieistotna).

Więcej o tym w naszym artykule: Dlaczego warto uzupełniać opisy linków do podstron w rozszerzeniach reklamy tekstowej?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.