Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Garść nowości przed Google Marketing Live

Kilka dni przed swoją coroczną konferencją Google zdecydował się uchylić nieco rąbka tajemnicy i na swoim blogu zapowiedział, jakich nowości możemy się spodziewać podczas wydarzenia.

Czego możemy się spodziewać 14 maja, kiedy planowana jest coroczna konferencja Google Marketing Live? Przede wszystkim Google dostrzegł, że przenikanie światów on-line i off-line dotyczy obecnie nie tylko użytkowników Internetu i potencjalnych klientów, ale także reklamodawców - dlatego ważne zmiany wprowadzone zostały teraz w aplikacji mobilnej Google Ads (nowe rozwiązania dotyczą elastycznych reklam w wyszukiwarce). Dodatkowo także - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - Google zamierza poważnie wzmocnić działania lokalne, w tym płatne promocje w Google Maps.

Zmiany w reklamach elastycznych Google Ads? Możesz ich dokonać w każdej chwili

Google postanowił wzbogacić swoją aplikację mobilną Google Ads (na Androida i iOS) o dodatkowe funkcje, które pozwolą wygodnie wprowadzać zmiany w wprowadzonych kampaniach bez konieczności zasiadania przed komputerem. Od kilku dni w aplikacji można już tworzyć elastyczne reklamy w wyszukiwarce - w tym m.in. przygotować teksty i nagłówki, ustawić stawki za kliknięcie w reklamę i ustalić maksymalny dzienny budżet. Dodatkowo na urządzeniu mobilnym można też wprowadzać zmiany w już istniejących kampaniach z reklamami elastycznymi - np. dodawać nowe frazy lub wstrzymywać te słowa kluczowe, które są nieskuteczne, włączać strategie ustalania stawek za kliknięcie czy zmieniać dzienny budżet.

Na swoim koncie w aplikacji mobilnej można też włączyć powiadomienia od Googlea - dzięki temu na bieżąco będziemy wiedzieć o wszystkich rekomendacjach i podpowiedziach. 

Czytaj także:

Google wzmacnia kampanie prowadzone lokalnie

Z zapowiedzi Googlea wynika, że wkrótce możemy się też spodziewać zmian w kampaniach Google Ads (AdWords) prowadzonych lokalnie - w tym w Google Maps. Z badań, które Google przeprowadził we współpracy z dziesięcioma firmami z różnych branż, okazało się, że kampanie lokalne pozwoliły firmom uzyskać aż 5-krotny wzrost wskaźnika zwrotu z reklam (tzw. ROI) w porównaniu z wcześniejszymi działaniami.

Już teraz reklamy lokalne mogą się wyświetlać m.in. w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Google, na Youtubie oraz w Mapach Google. 

Jak pisaliśmy kilka tygodni temu w naszym tekście ,,Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Google?", po raz kolejny jeden z szefów Googla przyznał, że istnieje jeszcze kilka możliwości zarabiania na Mapach. Philipp Schindler, dyrektor biznesowy firmy w jednym z wywiadów potwierdził, że Google widzi kilka możliwości wykorzystania swoich map do emisji reklam, m.in. zapytania użytkowników o ofertę w pobliżu, możliwość wyświetlania spersonalizowanych wyników pod oczekiwania i potrzeby internautów czy wyszukiwania w wynikach firm, które swoją działalność prowadzą ,,po sąsiedzku". 

Jak się można było spodziewać po tych zapowiedziach, teraz swoją firmę będzie można wyróżnić w nowych miejscach Google Maps - wkrótce mają się pojawić m.in.

Wszystkich naszych Czytelników, zainteresowanych konferencją, zapraszamy już dziś do rejestracji na dedykowanej stronie wydarzenia

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google upomni za naruszanie zasad reklamowych

Google grozi palcem reklamodawcom, którzy notorycznie łamią zasady reklamowe Google Ads - we wrześniu wprowadzony zostanie nowy system ostrzeżeń.
czytaj

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.