Skontaktuj się z nami i zacznij zarabiać więcej

kontakt@adpresso.pl

61 6700393

ul. Dąbrowskiego 29 biuro 3, 60-840 Poznań

Eksperci od skutecznych kampanii Google Adwords

Garść nowości przed Google Marketing Live

13—05—2019

Kilka dni przed swoją coroczną konferencją Google zdecydował się uchylić nieco rąbka tajemnicy i na swoim blogu zapowiedział, jakich nowości możemy się spodziewać podczas wydarzenia.

Czego możemy się spodziewać 14 maja, kiedy planowana jest coroczna konferencja Google Marketing Live? Przede wszystkim Google dostrzegł, że przenikanie światów on-line i off-line dotyczy obecnie nie tylko użytkowników Internetu i potencjalnych klientów, ale także reklamodawców - dlatego ważne zmiany wprowadzone zostały teraz w aplikacji mobilnej Google Ads (nowe rozwiązania dotyczą elastycznych reklam w wyszukiwarce). Dodatkowo także - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - Google zamierza poważnie wzmocnić działania lokalne, w tym płatne promocje w Google Maps.

Zmiany w reklamach elastycznych Google Ads? Możesz ich dokonać w każdej chwili

Google postanowił wzbogacić swoją aplikację mobilną Google Ads (na Androida i iOS) o dodatkowe funkcje, które pozwolą wygodnie wprowadzać zmiany w wprowadzonych kampaniach bez konieczności zasiadania przed komputerem. Od kilku dni w aplikacji można już tworzyć elastyczne reklamy w wyszukiwarce - w tym m.in. przygotować teksty i nagłówki, ustawić stawki za kliknięcie w reklamę i ustalić maksymalny dzienny budżet. Dodatkowo na urządzeniu mobilnym można też wprowadzać zmiany w już istniejących kampaniach z reklamami elastycznymi - np. dodawać nowe frazy lub wstrzymywać te słowa kluczowe, które są nieskuteczne, włączać strategie ustalania stawek za kliknięcie czy zmieniać dzienny budżet.

Na swoim koncie w aplikacji mobilnej można też włączyć powiadomienia od Googlea - dzięki temu na bieżąco będziemy wiedzieć o wszystkich rekomendacjach i podpowiedziach. 

Czytaj także:

Google wzmacnia kampanie prowadzone lokalnie

Z zapowiedzi Googlea wynika, że wkrótce możemy się też spodziewać zmian w kampaniach Google Ads (AdWords) prowadzonych lokalnie - w tym w Google Maps. Z badań, które Google przeprowadził we współpracy z dziesięcioma firmami z różnych branż, okazało się, że kampanie lokalne pozwoliły firmom uzyskać aż 5-krotny wzrost wskaźnika zwrotu z reklam (tzw. ROI) w porównaniu z wcześniejszymi działaniami.

Już teraz reklamy lokalne mogą się wyświetlać m.in. w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej Google, na Youtubie oraz w Mapach Google. 

Jak pisaliśmy kilka tygodni temu w naszym tekście ,,Czy reklamy Google Ads na dobre wkroczą do Map Google?", po raz kolejny jeden z szefów Googla przyznał, że istnieje jeszcze kilka możliwości zarabiania na Mapach. Philipp Schindler, dyrektor biznesowy firmy w jednym z wywiadów potwierdził, że Google widzi kilka możliwości wykorzystania swoich map do emisji reklam, m.in. zapytania użytkowników o ofertę w pobliżu, możliwość wyświetlania spersonalizowanych wyników pod oczekiwania i potrzeby internautów czy wyszukiwania w wynikach firm, które swoją działalność prowadzą ,,po sąsiedzku". 

Jak się można było spodziewać po tych zapowiedziach, teraz swoją firmę będzie można wyróżnić w nowych miejscach Google Maps - wkrótce mają się pojawić m.in.

  • możliwość wyświetlania reklam swojej firmy, w sytuacji, gdy użytkownik dopiero planuje trasę lub gdy korzysta z nawigacji w Google Maps;
  • sugestie w wynikach wyszukiwania w Google Maps w postaci dopasowanych pod danego użytkownika reklam; podpowiedzi Googlea będą oparte np. na historii wyszukiwania użytkownika (jak w przypadku wyświetlania wyników organicznych) lub związane będą z obszarem, który wyszukuje użytkownik. 

Wszystkich naszych Czytelników, zainteresowanych konferencją, zapraszamy już dziś do rejestracji na dedykowanej stronie wydarzenia

Słowa kluczowe

  • google map
  • google marketing live

Najnowsze artykuły

Reklamy Google Ads będzie coraz trudniej rozpoznać wśród wyników wyszukiwania

Z napisu ,,Reklama" znika zielony kolor - czcionka ma być teraz czarna, podobnie jak cały tekst reklam. Na razie zmiana ma dotyczyć tylko reklam Google Ads, wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.

Dlaczego Google nie pozwala na reklamy serwisów komputerowych?

Odrzucone reklamy nieautoryzowanych serwisów komputerów, laptopów i sprzętu elektronicznego w Google Ads. Dlaczego Google zmienił zasady dla reklamodawców?

Facebook zmienia algorytm wyświetlania treści

Użytkownicy i prowadzący strony na Facebooku znów mogą się spodziewać zmian w algorytmach, odpowiedzialnych za wyświetlanie treści w tzw. News Feedzie.