Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowa wersja Edytora AdWords jest już dostępna

W nowej wersji Edytora AdWords można znaleźć takie nowości, jak raport wyszukiwanych haseł, możliwość filtrowania danych czy wprowadzania zmian w importowanych plikach CSV.

Aplikację Edytor AdWords można z pewnością nazwać przyjacielem każdego reklamodawcy - zwłaszcza, jeśli na koncie prowadzone są liczne działania, a zmiany często trzeba wprowadzać „od ręki” i to na dodatek w wielu kampaniach. Aplikację można instalować na komputerze, a zmiany wprowadzać w trybie offline, bez dostępu do sieci, a następnie przesłać je do AdWords. Korzyści? Bez wątpienia duża oszczędność czasu i nakładów pracy.

W nowej wersji 12.3, dostępnej już od kilku tygodni, reklamodawcy mogą znaleźć m.in. następujące rozwiązania:

Informacje o wyszukiwanych przez użytkowników hasłach

Użytkownicy Edytora AdWords mogą przeglądać lub pobierać informacje o wyszukiwanych przez internautów hasłach, można je również dodawać do poszczególnych grup reklam lub dodawać jako frazy wykluczające.

Przypomnijmy, że wyszukiwane przez użytkowników hasła (można je znaleźć na poziomie słów kluczowych) to jeden z tych elementów, które podczas prowadzenia kampanii warto poddawać wyjątkowo szczegółowej analizie. Prócz możliwości dodania wyszukiwanych haseł do kampanii, reklamodawca może bowiem pozyskać także bezcenną wiedzę o tym, jakie potrzeby mają jego potencjalni klienci i jakich rozwiązań szukają w wyszukiwarce - a to doskonała podpowiedź, która może być wykorzystana nie tylko w kampaniach Google AdWords, ale także przy prowadzeniu innych działań marketingowych (czytaj więcej o tym, jak wykorzystać wiedzę o wyszukiwanych słowach kluczowych?)

Możliwość filtrowania danych

W nowej wersji Edytora AdWords można filtrować dane według różnych kategorii - dzięki temu na swoim koncie można w szybki i dość prosty sposób znaleźć te dane, które szczególnie interesują reklamodawcę (np. takie, które przynoszą najlepsze efekty w postaci największej liczby konwersji).

Możliwość wprowadzania danych w importowanych plikach CSV

Do Edytora AdWords można zaimportować m.in. przechowywane na komputerze pliki CSV - dzięki temu na swoim koncie można wprowadzać lub dodawać wiele elementów jednocześnie. Każdy plik - by mógł zostać prawidłowo zaimportowany - musi zostać przygotowany w odpowiedni sposób (instrukcję można znaleźć tutaj).

Dodawanie rozszerzeń na poziomie konta

Rozszerzenia w reklamach tekstowych to dodatkowe informacje, które mogą (choć nie muszą) pojawić się pod reklamą AdWords. Mogą to być m.in. adres firmy, dodatkowe linki do podstron, informacje o ofercie czy o promocyjnych cenach produktów czy usług, marki sprzedawanych produktów, numer telefonu czy komórki, na którą można wysłać wiadomość tekstową (czytaj także nasz artykuł „Praktyczne informacje, które możesz umieścić w rozszerzeniach reklamy AdWords”).

W Edytorze AdWords dotychczas można było je dodawać na poziomie kampanii oraz grup reklam, teraz rozszerzenia mogą być dodawane także na poziomie całego konta - dzięki temu dodatkowe informacje mogą być wyświetlane ze wszystkimi reklamami utworzonymi na koncie danego reklamodawcy.

Kierowanie reklam do niestandardowych grup odbiorców

W nowej wersji Edytora AdWords można prowadzić działania związane z niestandardowymi grupami odbiorców tworzonymi np. według list remarketingowych czy według zdarzeń z życia albo zainteresowań. Grupy odbiorców można przypisać do odpowiedniej grupy reklam.

Elastyczne reklamy w wyszukiwarce Google

Funkcja związana z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce dostępna jest na razie tylko w wersji beta. Aby z niej skorzystać, reklamodawca musi najpierw skontaktować się z supportem Google'a.

Google na razie nie podaje zbyt wielu szczegółów, dotyczących tej funkcji, jednak prawdopodobnie jest ona związana z nowymi elastycznymi reklamami w wyszukiwarce. To nowy format reklamy, w którym Google będzie samodzielnie łączyć nagłówki i teksty reklam AdWords.

Więcej: „Google samodzielnie stworzy reklamy AdWords z nagłówków i tekstów”

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Jak skontaktować się ze wsparciem Google Ads?

W pandemii Google ograniczył możliwość kontaktu telefonicznego z zespołem wsparcia Google Ads - przez pewien czas ze specjalistami Google można było porozmawiać wyłącznie na czacie.
czytaj

Google ukrywa raporty wyszukiwanych słów w Analyticsie

Od pewnego czasu Google usilnie namawia do przejścia z dotychczasowej wersji Universal Analytics na Google Analytics 4. Czy usunięcie ważnego dla reklamodawców raportu ma przyspieszyć ten proces?
czytaj

Jak dodać listy odbiorców do kampanii Performance Max?

Jeszcze w lipcu Google przekształcił wszystkie inteligentne kampanie produktowe w kampanie Performance Max, łączące w sobie wszystkie typy kampanii dostępne w Google Ads. W jaki sposób można dodać do nich listy odbiorców?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.