Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowości w plikach danych w kampaniach Google Shopping

Reklamodawcy prowadzący kampanie Google Shopping powinni uważnie sprawdzić swoje pliki danych  także te, które wcześniej zostały odrzucone. Kilka dni temu Google wprowadził ważne nowości, dotyczące przygotowania plików z danymi o produktach. 

Większa ingerencja Google'a w plik danych (np. automatyczne skrócenie podanych informacji), nowe pozycje czy zmiany w atrybutach dotyczących rozmiarów, kolorów i linków – to tylko niektóre nowości, które 25 czerwca Google wprowadził w plikach danych powiązanych z prowadzeniem kampanii produktowych (Google Shopping). Choć nie oznacza to dużych zmian w ustawieniu i optymalizacji samej kampanii produktowej, to jednak warto sprawdzić, czy nowości nie spowodują automatycznego zaakceptowania pliku, który wcześniej został przez Google'a odrzucony.

Gdzie szukać pliku danych?

Plik danych o produktach można znaleźć na platformie Google Merchant Center, niezbędnej do prowadzenia wszystkich kampanii produktowych (znanych także jako Google Shopping i Google Zakupy). Aby sprawdzić plik i dane w nim zawarte, należy wejść do zakładki „Produkty”, wybrać „Pliki danych” i sprawdzić odpowiedni plik lub stworzyć kolejny. Można tam zawrzeć takie informacje jak unikalny numer ID produktu, jego opis, nazwę (tytuł), link do podstrony produktu, link do zdjęcia, dostępność, itd.

Nowości, które wprowadził Google w plikach danych

Wśród nowości, które w plikach produktowych wprowadził Google, można znaleźć następujące zmiany:

Podsumowanie 

Reklamodawcy, którzy wcześniej popełnili powyższe błędy i których pliki danych zostały automatycznie odrzucone, powinni być teraz czujni. Po 25 czerwca, kiedy zmiany zostały wprowadzone, pliki zostaną automatycznie zatwierdzone, co oznacza, że reklamy mogą się wyświetlać potencjalnym klientom – a to z kolei może się wiązać np. z kliknięciami i wyższymi kosztami kampanii produktowych (Google Shopping) przy jednoczesnym braku efektów w postaci konwersji (zamówień). Aby tego uniknąć, warto nie tylko śledzić swoje kampanie produktowe pod kątem dziennych wydatków, ale i uważnie sprawdzić swoje konto Google Merchant Center i umieszczone na nim pliki z danymi o produktach.

Czytaj także: Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Google automatycznie usunie konwersje

Z kont Google Ads wkrótce znikną konwersje nieaktywne, czyli takie, które nie zarejestrowały żadnych danych od co najmniej 13 miesięcy. Na szczęście usunięte konwersje będzie można zmienić ponownie na aktywne.
czytaj

Czy otwarcie sklepów stacjonarnych zachwiało rynkiem e-commerce?

Home.pl sprawdził, czy odmrożenie gospodarki i otwarcie sklepów stacjonarnych w maju miało duży wpływ na zakupy w Internecie.
czytaj

Modyfikator dopasowania przybliżonego przechodzi do historii

Zmiany w typach dopasowań słów kluczowych w kampaniach Google Ads - wkrótce nie będzie już można ustawiać fraz z zastosowaniem modyfikatora dopasowania przybliżonego. Zmiany mają zostać wprowadzone pod koniec lipca.
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.