Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Nowości w plikach danych w kampaniach Google Shopping

Reklamodawcy prowadzący kampanie Google Shopping powinni uważnie sprawdzić swoje pliki danych  także te, które wcześniej zostały odrzucone. Kilka dni temu Google wprowadził ważne nowości, dotyczące przygotowania plików z danymi o produktach. 

Większa ingerencja Google'a w plik danych (np. automatyczne skrócenie podanych informacji), nowe pozycje czy zmiany w atrybutach dotyczących rozmiarów, kolorów i linków – to tylko niektóre nowości, które 25 czerwca Google wprowadził w plikach danych powiązanych z prowadzeniem kampanii produktowych (Google Shopping). Choć nie oznacza to dużych zmian w ustawieniu i optymalizacji samej kampanii produktowej, to jednak warto sprawdzić, czy nowości nie spowodują automatycznego zaakceptowania pliku, który wcześniej został przez Google'a odrzucony.

Gdzie szukać pliku danych?

Plik danych o produktach można znaleźć na platformie Google Merchant Center, niezbędnej do prowadzenia wszystkich kampanii produktowych (znanych także jako Google Shopping i Google Zakupy). Aby sprawdzić plik i dane w nim zawarte, należy wejść do zakładki „Produkty”, wybrać „Pliki danych” i sprawdzić odpowiedni plik lub stworzyć kolejny. Można tam zawrzeć takie informacje jak unikalny numer ID produktu, jego opis, nazwę (tytuł), link do podstrony produktu, link do zdjęcia, dostępność, itd.

Nowości, które wprowadził Google w plikach danych

Wśród nowości, które w plikach produktowych wprowadził Google, można znaleźć następujące zmiany:

Podsumowanie 

Reklamodawcy, którzy wcześniej popełnili powyższe błędy i których pliki danych zostały automatycznie odrzucone, powinni być teraz czujni. Po 25 czerwca, kiedy zmiany zostały wprowadzone, pliki zostaną automatycznie zatwierdzone, co oznacza, że reklamy mogą się wyświetlać potencjalnym klientom – a to z kolei może się wiązać np. z kliknięciami i wyższymi kosztami kampanii produktowych (Google Shopping) przy jednoczesnym braku efektów w postaci konwersji (zamówień). Aby tego uniknąć, warto nie tylko śledzić swoje kampanie produktowe pod kątem dziennych wydatków, ale i uważnie sprawdzić swoje konto Google Merchant Center i umieszczone na nim pliki z danymi o produktach.

Czytaj także: Jak przygotować plik danych do kampanii Google Shopping?

Ewa Truszkowska
                 

strateg biznesowy i marketingowy z wieloletnim doświadczeniem; pracowała przy największych kampaniach marketingowych w Polsce; członek Amercian Marketing Association; ukończyła certyfikowane szkolenia z zakresu strategii biznesowych w Darden School of Business na University of Virginia; ekspertka od prowadzenia kampanii Google Adwords; autorka licznych publikacji z zakresu marketingu; od kilku lat prowadzi poczytny blog marketingowy

Najnowsze artykuły

Czy konieczność dostosowania stron internetowych do standardów WCAG wpłynie na kampanie Google Ads?

Do 28 czerwca 2025 r. część przedsiębiorców powinna dostosować swoje strony i sklepy internetowe do standardów dotyczących dostępności serwisów dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczeniami – wzrokowymi, słuchowymi, fizycznymi czy poznawczymi.
czytaj

Jak łączyć kampanie PMax z kampaniami w sieci wyszukiwania według najlepszych standardów?

Jak wykorzystać kampanie PMax w połączeniu z kampaniami tekstowymi w wyszukiwarce tak, aby oba typy kampanii nie konkurowały ze sobą?
czytaj

Google wprowadza AI Max do kampanii w sieci wyszukiwania

Według zapewnień Google możliwość wykorzystania AI w kampaniach w sieci wyszukiwania ma być dostępna w wersji beta dla wszystkich reklamodawców do końca tego miesiąca. Na czym będzie polegało wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas tworzenia kampanii?
czytaj
Pozostańmy w kontakcie
Zapisz się do newlettera
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.